آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

هایپوترمیا در حیوانات خانگی

هایپوترمیا

هایپوترمیا یا پایین بودن میزان حرارت بدن از حد معمول، زمانی است که گربه قادر به حفظ دمای بدن خود و ممانعت از کاهش معمولی دمای بدن خود در هوای سرد نیست.

هایپوترمیا چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

این اتفاق زمانی که گربه مدت‌زمان زیادی را در هوای سرد سپری کند یا در معرض مستقیم هوای بسیار سرد باشد و زمانی که از سلامت کافی برخوردار نیست، بروز می‌کند. در این حالت، گربه از شدت سرما به لرزه افتاده و توام با علائمی چون کسالت، رخوت و ضعف می‌باشد. با گذشت زمان، ماهیچه های حیوان سفت شده و ضربان قلب و تنفس او کاهش می یابد، در این موقعیت حیوان هر محرکی را بی پاسخ میگذارد. در صورت مشاهده گربه در این حالت، فوراً او را گرم نگاه داشته و سریعاً به دامپزشک مراجعه نمائید. یافتن مکان مناسب در سرمای زمستان برای گربه ها بسیار اهمیت دارد. در صورت امکان از خانه یا مکان عایق بندی شده برای نگهداری گربه استفاده کنید. کف خانه گربه بهتر است کمی از سطح زمین بالاتر باشد و روی آن را با سطح مناسبی چون چوب بپوشانید. خانه یا محل نگهداری گربه باید در معرض مستقیم باد قرار نگیرد و روی آن با نایلون محکم یا برزنت پوشانیده شود. هرگز برای داخل پناهگاه گربه از حوله و یا روزنامه استفاده نکنید. آنها هوای سرد را در خود حفظ کرده و سخت و سفت میشوند. در طول زمستان، گربه ها برای فرار از سرما به کاپوت اتومبیل در پارکینگ پناه میبرند، چرا که برای آنها مکانی است برای گرم نگاه داشتن خود. همچنین در مورد ضدیخ ها بسیار باید مراقبت بود، چرا که مصرف آن توسط گربه کشنده است. پیش از روشن کردن اتومبیل از عدم وجود گربه در کاپوت یا زیر ماشین خود اطمینان حاصل نمائید.

توصیه برای حیوانات بی‌پناه

در انتها توصیه میکنیم با شیوع فصل سرما حیوانات بی سرپناه را بیاد داشته و محبت خود را از آنها دریغ نکنیم، با اندکی توجه و گذشت می توانیم زندگی آنها را حفظ کنیم. width=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن