علت مدفوع خواری سگ

مدفوع خواری سگ

علت مدفوع خواری سگ گوناگون است اما گاه این عمل که کاپروفاژیا نام دارد، به دلیل بیماری خاصی نمی باشد و هیچ دلیل پزشکی نداشته و باید دنبال عادت های اشتباه رفتاری در سگ خود باشیم.

برای جلوگیری از مدفوع خواری سگ می توان با اضافه کردن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی سگ خود مانند روغن زیتون، کنسرو کدو تنبل و یا یک قاشق روغن سبزیجات که باعث شود بو و طعم مدفوع سگ بد شود، مانع از مدفوع خواری در سگ ها شویم. چون بعضی از سگ ها به دلیل اینکه طعم مدفوع را دوست دارند، شروع به مدفوع خواری می کنند.

درمان مدفوع خواری سگ

برای درمان مدفوع خواری در سگ می توان با قلاده بعد از عمل دفع، سگ را از محل دفع مدفوع دور کرد و اگر آموزش “بیا” را کامل یاد گرفته باشد، همان لحظه فرمان بیا را به او بدهیم تا او از محل دستشویی خود دور شود.

پوزه بند هم راه حل مناسبی برای عدم خوردن مدفوع می باشد.

اگر سگ در خانه دستشویی می کند، برای درمان مدفوع خواری سگ بهتر است ظرف دستشویی سگ را فورا تمیز کرده و مهلت برای خوردن مدفوع به سگ ندهید.

سگ های مادر طبق غریزه ای که دارند، مدفوع توله سگ های خودش را می خورند تا محل زندگی توله ها تمیز باشد. گاه توله ها از مادر خود یاد می گیرند که مدفوع خودرا بخورند. بنابراین مشکل بزرگی که پیش میاد این است که توله به عمل مدفوع خواری عادت می کند و تا زمان بزرگسالی و بلوغ این کار را تکرار می کند که صاحبان باید سعی در فراموش کردن این عادت غلط توسط توله ها بکنند.

گاه مدفوع خواری سگ برای خودش مشکلی به وجود نمی آورد ولی می تواند حیوانات دیگر و انسان هایی را که با سگ ارتباط دارند، از طریق بزاق دهن سگ به بیماری هایی از قبیل تخم انگل های مضر روده ای و باکتری های گوناگون مبتلا کنند.

یکی از علت های مدفوع خواری سگ گرسنگی می باشد. اکثرا سگ های گرسنه به مدفوع خواری روی می آورند.

همیشه محل مدفوع سگ را تمیز کنید. سگ ها در مکان های کثیف دستشویی نمی کنند به همین دلیل مدفوع خود را می خورند تا محل مدفوع کردن خود را تمیز کنند.

یکی از علل رایج مدفوع خواری، عوامل ژنتیکی می باشد.

سگ ها موجودات حساسی هستند. اگر سگی به علت مکان نامناسب دفع مدفوع، تنبیه فیزیکی شود، دچار استرس و اضطراب می شود بنابراین شروع به مدفوع خواری می کند تا مکانی را که به اشتباه در آن دستشویی کرده است، پاک کند.

پس نکته بسیار مهم این است که آموزش دستشویی سگ بدون استرس و به روش کاملا درست انجام شود که در مطلب آموزش دستشویی سگ خانگی به این مهم پرداخته ایم.

علت سنگ خوردن سگ ها

• سگ ها علاقه زیادی به خوردن اقلام غیر خوراکی مانند سنگ و مدفوع و … دارند.
  • خوردن سنگ توسط سگ ها ممکن است موجب خطراتی مانند اسهال، استفراغ، پارگی معده، زخم لثه و شکستگی دندان شود.
  • شما می توانید با استفاده از موارد بالا مانع از خوردن مواد غیر خوراکی توسط سگ خود شوید.
  • گاه اختلالات روده ای، کمبود مواد مغذی و دیابت موجب سنگ خوردن سگ می شود.
  • عادت های اشتباه مانند افسردگی و بی حوصلگی هم میتواند سگ را به خوردن سنگ تشویق کند.