آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

گربه نژاد ساوانا

ساوانا

ساوانا بسیار باهوش و زرنگ است و رفتار خوبی با مهمان ها دارد. این گربه  به همین دلیل بهتر است برای کابینت قفل کودک نصب کنید و همچنین تغییر سبک شیر آب برای جلوگیری از باز کردن شیر آب لازم است.

آمار حیاتی گربه نژاد ساوانا | Savannah

 طول عمر: ۱۷ تا ۲۰ سال.

وزن گربه نژاد ساوانا | Savannah

وزن: (۳.۶-۹) کیلوگرم.

شخصیت گربه نژاد ساوانا | Savannah

این نژاد گربه فعال و پر ماجرایی است. این گربه سرعت زیادی دارد. آب بازی را دوست دارد و علاقه زیادی به کشف محیط اطراف دارد. او بدن ورزشی دارد که به او اجازه می دهد تا پرش به مکان های بسیار بالا داشته باشد. او بسیار با اعتماد به نفس، هوشیار، کنجکاو است.

برای اینکه زندگی خوش و خرمی با گربه ی ساوانا داشته باشید، باید برنامه ریزی کنید تا مدت زمان زیادی با او در تعامل باشید.

مشکلات و سلامتی گربه نژاد ساوانا | Savannah

هر دو گربه اصیل و گربه نژاد مخلوط دچار مشکلات ژنتیکی و طبیعی می شود ولی این گربه بطور کلی سالم است.

مراقبت از گربه نژاد ساوانا | Savannah

موهای کوتاه او را دو بار در هفته برای از بین بردن موهای مرده و توزیع روغن پوست شانه کنید. مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال لازم است. پیشنهاد میشود روزانه دندان های او را مسواک کنید. این گربه، را بهتر است فقط در محیط داخلی  خانه نگه دارید، برای پیشگیری از بیماری های پخش شده توسط گربه های دیگرو حملات سگ.

آراستن گربه نژاد ساوانا | Savannah

نژاد ساوانا، در چندین رنگ دیده می شود: سیاه و سفید، قهوه ای، سیاه و سفید خال خالی. نقره ای سیاه و سفید خال خالی؛ و دودی و سفید. بیشتر آنها لکه های سیاه و یا قهوه ای تیره در طلایی، کرم، شنی، یا پس زمینه سفید دارند. برخی ساواناها به رنگ های شکلاتی، دارچینی، هم دیده می شوند.

این گربه سر مثلثی شکل و یک گردن بلند دارد. اندازه چشم متوسط است و ​می تواند هر رنگی باشد. بینی چرم از رنگ صورتی تا سیاه و سفید دیده می شود. دارای یک طول دم متوسط ​​است.

این نژاد در سه سالگی به رشد کامل خود می رسد او معمولا در سال اول بطور کامل قد می کشد و بعد از آن بدنش وزن می گیرد. پاهای عقبی بلندتر از پاهای جلویی است.

میزان سازگاری گربه نژاد ساوانا | Savannah با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

این گربه فعال و اجتماعی یک انتخاب خوب برای خانواده ها با کودکان بزرگتر و سگ و گربه دوست است. او بازی کردن را دوست دارد و آموزش ها را سریع یاد می گیرد. اگر شما در طول روز خانه نیستید بهتر است یک گربه دیگر به عنوان همدم برای او تهیه کنید، حتی یک سگبرای هر دو ساوانا و سگ لازم است  معرفی آنها به تدریج، انجام  شود.

این نژاد با گربه های نژاد حبشیان، سیامی و یا مو کوتاه شرقی – یا گربه آب دوست تر مانند مین کونز، راگدل، سازگاری بهتری دارد.

برخی حیوانات خانگی در کنار این گربه امنیت ندارند. اگر شما پرندگان خانگی؛ حیوانات خانگی جیبی مانند همستر، موش، خوکچه هندی و یا یک آکواریوم پر از ماهی دارید گربه های ساوانا یک شکارچی بسیار خوب برای آنها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن