آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

کلم بروکلی در رژیم غذایی سگ

کلم بروکلی در رژیم غذایی سگ

کلم بروکلی در رژیم غذایی سگ؟ درست یا غلط؟

همانطور که همه ما می دانیم، کلم بروکلی یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که ما انسان ها می توانیم بخوریم زیرا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بسیار مهمی است. بنابراین، شما ممکن است فکر کنید که دادن برخی به سگ خود نیز می تواند مفید باشد.

 

آیا سگها به اندازه ما به سبزیجات احتیاج دارند؟

حقیقت این است که سگها به اندازه ما انسانها به سبزیجات برگدار و سبز احتیاج ندارند. با این حال، این بدان معنی نیست که دادن مقداری کلم بروکلی یا سبزیجات سالم دیگر به سگ شما الزاماً بد است. سگ شما از تغذیه برخی سبزیجات بی خطر مانند کلم بروکلی می تواند در رژیم غذایی خود ارزش غذایی بیشتری کسب کند.

 

آیا می توانم کلم بروکلی به سگم بدهم؟

جواب مثبت است! دادن کلم بروکلی سگ شما کاملاً بی خطر است، این غذا را می توان به صورت ساده، پخته یا خام تهیه کرد. با این حال، این سبزی همیشه باید در مقادیر بسیار کمی داده شود، به خصوص به این دلیل که گلهای آن حاوی ایزوتیوسیانات ها هستند و این می تواند باعث سوزش معده و مشکلات گوارشی در سگ ها شود. بنابراین توصیه می کنیم در مقادیر کم، پخته شده و بدون هیچ افزودنی به سگ خود کلم بروکلی بدهید.

 

مزایای کلم بروکلی برای سگها

کلم بروکلی به دلیل داشتن مقادیر متوسط ​​ویتامین های گروه B و منگنزو مواد معدنی، ویتامین C و K فواید فراوانی برای سگ شما خواهد داشت.

همچنین کالری بسیار کمی دارد و می تواند جزیی از وعده های غذایی حیوان خانگی شما باشد. 

کلم بروکلی دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است، و خاصیت ضد حساسیت و ضد التهابی برای سگ شما دارد.

کلم بروکل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود،می تواند به محافظت در برابر باکتری ها و ویروس های خطرناک کمک کند و در نتیجه انتشار عوامل بیماری زای درونی و بیرونی کاهش دهد.

کلم بروکلی سرشار از اسیدآمینه و آنتی اکسیدان های ضروری سگ بوده و در نتیجه مصرف آن روند پیری را کاهش می دهد. از طرفی باعث ترمیم سلوله های آسیب دیده خوهد شد.

بطور کلی کلم بروکلی منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. که می تواند سیستم ایمنی سگ شما را تقویت کرده و در مقابل باکتری ها و ویروس های خطرناک محافظت کند. کلم بروکلی برای دندان ها نیز مفید است.

 

مقدار توصیه ای پیشنهادی

استفاده بیش از حد از کلم بروکلی در سگ ها سبب سوزش معده و مشکلات گوارشی خواهد شد. به همین دلیل است که باید مصرف کلم بروکلی در رژیم غذایی سگ خود را محدود کنید. هرچه سگ شما کوچکتر باشد، هنگام تصمیم گیری در مورد میزان، باید مراقببیشتری داشته باشید. کلم بروکلی نباید بیش از ۵ تا ۱۰٪ از غذای کلی سگ شما را تشکیل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن