آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

پیشگیری از بیماری های سگ

بیماری های سگ

شاید خیلی از افراد و کسانی که صاحب سگی هستند، مهم ترین مسئله ای که در مورد سگ برایشان مهم باشد، سلامت او باشد. ما، بیماری های سگ که باید سگ در مقابل آن ها حفاظت شود، در اینجا برای شما بیان کرده و برنامه واکسیناسیون و سلامت عمومی سگ در سنین مختلف را شرح می دهیم.

بیماری های سگ

  • دیستمپر سگ
  • سخت شدن پنجه ها
  • تورم کبد ویروسی
  • یرقان لپتوسپیرایی
  • عفونت پارواویروسی

برنامه واکسیناسیون سگ ها

واکسیناسیون سگ درسن ۶ هفتگی: با بردن توله نزد دامپزشک، حیوان از نظر شپش، جرب های گوش، کک و ناهنجاری هایی مثل برگشتگی پلک ها به داخل یا فق معاینه شده و اگر یکی از این موارد وجود داشت، دامپزشک انگل ها را درمان کرده و برای تصحیح نقایص توله، زمانی پیشنهاد می دهد. مواردی که باید رعایت کنید عبارتند از:

  • دقت در تغذیه
  • خوراندن داروی ضد کرم به توله
  • دریافت داروی نوبت دوم و خوراندن آن به توله به مدت ده روز

چنانچه امکان داشته باشد توله در منزل یا باغ صاحبش محصور نباشد، دکتر واکسن سرخک را به داخل عضله وی تزریق کرده تا توله سگ ایمنی خوبی برعلیه دیستمپرو سختی پنجه ها داشته باشد. البته این ایمنی همیشگی نیست و فقط چندهفته ادامه دارد. تجویز واکسن پارواویروس در این مرحله است اما باید تزریق دوم این واکسن در سن ۱۵ هفتگی حتما انجام شود.

واکسیناسیون سگ درسن ۹ هفتگی

مهم ترین زمان در زندگی توله سگ، نه هفتگی وی می باشد و دومین مراجعه شما به دامپزشک باید در این زمان انجام شود. در صورت سالم بودن توله، دکتر دامپزشک ” واکسن ترکیبی دیستمپر و سختی پنجه ها / لپتوسپیرا / تورم کبد” را در اولین نوبت تزریق می کند. شما باید حیوان خود را از سگ های دیگر جدا نگهداری کنید تا زمانی که تزریق دوم این واکسن انجام نشده است. اگر توله در سن نه هفتگی سرفه کند یا دچار تب شود یا دچار اختلالات گوشی شود، دامپزشک قبل از اینکه این واکسن را تلقیح کند، این عوارض را درمان می کند.

واکسیناسیون سگ درسن ۱۲-۱۱ هفتگی

در این سن، باز دیگر به دکتر دامپزشک مراجعه کرده و واکسن یادآور بر علیه لپتوسپیروز توسط دکتر تجویز خواهد شد. سپس توله شما را به دقت معاینه کرده تا اطمینان پیدا کند ناهنجاری های هفته ششم، ازبین رفته اند و توله از این لحاظ سالم است.

واکسیناسیون سگ درسن ۱۵ هفتگی

در این سن، باید واکسن پارواویروس به سگ تزریق شود.

واکسیناسیون سگ درسن ۶ ماهگی

در سن ۶ ماهگی، بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا دهان سگ معاینه شده و مطمئن شوید دندان های همیشگی حیوان به درستی جایگزین دندان های شیری وی شده اند. ممکن است برای پوسیدگی از دندان ها، جرم گیری منظم آن ها توسط دامپزشک توصیه شود.  هم چنین در این سن، وضعیت عمومی حیوان باید بررسی شود و فعالیت جسمانی و رژیم غذایی مناسب وی یادآوری شود.

واکسیناسیون سالیانه سگ

بهتر است واکسن های جدید سگ هر ۱۲ ماه یک بار، با یک تزریق یادآور بر علیه بیماری های کشنده، انجام شود. با مراجعه سالیانه به دامپزشک، سلامت عمومی حیوان بررسی می شود و پیشنهاداتی در مورد انگل ها، دندان ها، اضافه وزن و دیگر مشکلات احتمالی سگ از دکتر، دریافت خواهید کرد. شما با این کار می توانید از عمر طولانی سگ خود مطمئن شوید و از بیماری های کشنده سگ که باعث ناخوشی خطرناک و طولانی وی می شود، جلوگیری می کنید. متاسفانه درمان سختی پنجه ها، لپتوسپیروز، دیستمپر و تورم کبد با وجود دسترسی به آنتی بیوتیک های جدید، کمتر موفقیت آمیز می باشد.  البته بیماری پارواویروس در سگ های بالغ قابل درمان است اما موجب مرگ توله سگ ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن