آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

مشکل گره خوردن موی سگ

گره خوردن موی سگ

یکی از بزرگترین مشکلات نگهداری، مشکل گره خوردن موی سگ های خانگی است. در این مطلب با توضیحاتی کوتاه و ساده این مشکل را رفع خواهیم کرد. همراه آیراوت باشید.

۱. آماده شوید:

باز کردن گره‌های موی سگ می‌تواند خیلی وقت‌گیر باشد و نیاز به صبوری زیادی از طرف سگ و کسی که او را شانه می‌کند دارد. سگ را بر روی زانوی خود یا بر میزی بگذارید تا کنترل کافی روی او داشته باشید.

۲. در جهت رویش موها شانه بزنید:

در جهت رویش موها شانه بزنید. به گوله موی گره‌خورده با برس حمله نکنید تا سگ‌تان با شما همکاری کند. سعی کنید قبل از شانه زدن با دست موهای مرده سگ را جدا کنید.

۳. از شانه‌ی فلزی استفاده کنید:

بعد از جدا کردن قسمتی از مو با دست، از شانه‌ی فلزی استفاده کرده و از سطح گوله‌ی گره‌خورده شروع کنید تا به داخل آن برسید. سعی نکنید گوله‌ی مو را یک‌جا شانه بزنید. باز کردن گره‌های مو باید صبر زیادی داشته باشید. می‌توانید موهای سگ‌تان را قسمت‌قسمت کنید و کم‌کم آن‌ها را شانه بزنید.

۴. از برس فلزی استفاده کنید:

بعد از شانه زدن از برس فلزی برای باز کردن بقیه‌ی گره‌ها استفاده کنید. برس زدن سگ باعث ترشح چربی‌ای از پوست می‌شود که برای موهای سگ خوب است و به آن درخشش می‌دهد.

۵. از برس‌های اسلیکر استفاده کنید:

با استفاده از این برس پشم‌های زیرین که برای گرم نگه داشتن سگ در زمستان هستند هم شانه می‌شود و پشم‌های مریض جدا می‌شود.

۶. موهای زمین‌ریخته را بردارید:

بعد از شانه زدن حتما موهای زمین‌ریخته را جمع کنید تا سگ با آن بازی نکند یا آن را نخورد.

۷. گره‌بازکن‌ها:

برای گره‌های زیاد می‌توانید از گره ‌بازکن‌ها استفاده کنید. بعد از حمام سگ می‌توانید از اسپری گره‌بازکن و نرم‌کننده‌ی سگ استفاده کنید. حتماً بعد از استفاده برس‌ها را تمیز کنید. مخصوصاً اگر از آن‌ها برای چند حیوان استفاده می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن