آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

شیر گاو برای تغذيه توله سگ‌، بررسی مزایا و مشکلات

شیر گاو برای تغذيه توله سگ‌

این مبحث سعی شده است تا اطلاعاتی کاربردی درباره‌ی شیر گاو برای تغذيه توله سگ‌ زیر ۲ ماه در اختیارتان قرار داده شود. غذای اصلی توله‌ها در این سن شیر است. از آنجا که شیر سگِ ماده از نظر مواد تشکیل‌دهنده و غلظت با شیر گاو متفاوت است، ممکن است توله‌ها با خوردن این نوع شیر دچار نفخ شده یا مبتلا به اسهال شوند.

بررسی ترکیبات شیر گاو

میزان چربی شیر سگ ۵/۹ درصد، پروتئین آن ۳/۹ درصد و میزان لاکتوز یا قند شیر در آن ۱/۳ درصد است. در‌حالی‌که این نسبت‌ها در گاو شامل ۷/۳ درصد چربی، ۳/۳ درصد پروتئین و ۸/۴ درصد لاکتوز می‌باشد.

همانطور که ملاحظه می‌کنید شیر سگ غلیظ‌تر از شیر گاو بوده ولی میزان لاکتوز آن کمتر است. توله‌سگ‌ها  تا سن پنج هفتگی به روزی ۴ تا ۶ وعده و چیزی در حدود ۴۰ تا ۸۰ میلی‌لیتر شیر، بر حسب نژاد و وزن خود نیاز دارند. در این زمان با استفاده از شیشه شیر مخصوص می‌توانید به توله‌ها شیر بدهید. شیشه شیرهای مخصوص نوزاد سگ و گربه نیز وجود دارد و اگر تهیه آن برای شما مقدور باشد، بهتر است از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای شیر دادن به توله، هرگز نباید حیوان را به پشت برگردانید. بلکه نوزاد را در حوله‌ای بپیچید و او را بغل کنید یا روی دست نگه دارید و نوک سر پستانک شیشه شیر را در دهانش قرار دهید تا بمکد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن