آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

سگ نژاد فاروهاند

فاروهاند

فاروهاند یک نژاد سگ باستانی است که بیش از ۵۰۰۰ سال پیش کمی تغییر کرده است. علت اینکه این نام را برای او انتخاب کرده اند، این است که، او در قدیم سگ پادشاهان بوده و از او برای شکار بزکوهی و آهو استفاده می کرده اند. این سگ وفادار، شکاری و همدمی است که بعدها به جزیره مالت کشیده شد و امروزه سگ ملی آنجاست.

آمار حیاتی نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

دسته بندی نژاد: سگهای شکاری

قد: ۵۳ تا ۶۱ سانتی متر

وزن: ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم

طول عمر: ۱۱ تا ۱۴ سال

نکات برجسته نژاد فاروهوند داگ |Pharaoh Hound Dog 

  • به فاروهاند افراد زیاد، مناظر، صداها، و تجارب مختلف را از زمان تولگی معرفی کنید. او به تغییر در برنامه ای که برای ریخته شده حساس است و ممکن است دچار اضطراب شود، سگی که اجتماعی نشده باشد زمان سختتر و بیشتری را برای تطبیق با تغییرات ناگهانی نیاز دارد. به درستی اجتماعی شدن باعث میشود که سگ مودب و سر براه باشد و سازگاری فوق العاده ای با سگهای دیگر و غریبه ها داشته باشد.
  • فاروهاند براحتی سرما می خورد، اما می توانند در آب و هوای سرد هم زندگی کنند، بشرطی که در داخل خانه نگهداری شوند و در زمان پیاده رویهای زمستانی لباس گرم بپوشند.
  • اجازه ندهید فاروهاند در مناطق بدون حصار بدون قلاده باشد. او دارای یک غریزه قوی شکاراست که باعث میشود حیوانات دیگر را بعنوان طعمه ببیند. نرده های حیاط باید خیلی بلند و ترجیحا محکم باشد تا او نتواند از آن بپرد یا بالا برود. نرده های زیرزمینی الکترونیکی او را متوقف نخواهد کرد.
  • فار هاند در خانه هایی که سگهای دیگر دارند بخوبی زندگی می کنند، اما سگهای کوچکتر ممکن است غریزه شکار آنها را تحریک کنند– یا حیوانات کوچکتر مانند گربه ها و خرگوش ها– و برخی از فاروهاند ها ممکن است نسبت به سگهای هم جنس خود حالت تهاجمی و پرخاشگری داشته باشند.
  • اگرچه او بعنوان سگ پارس کننده شناخته نشده است، اما فاروهاند یک استثناء است. آنها هنگام تعقیب شکار پارس می کنند، همچنین زمانی که مزاحمی می بینند یا صدای غیر معمول می شنوند و یا زمانی که خسته می شوند. معمولا زمانی که شما از خانه دور شوید آنها ممکن بصورت افراطی شروع به پارس کردن کنند. این موضوع ممکن است برای همسایگان یا مکانهایی که برای سروصدا محدودیتهایی دارند مشکلاتی را بوجود بیاورد.
  • فاروهاندها در فصل ریزش مو دارای ریزش کم و متوسطی هستند که از این نظر سگ منحصر بفردی است. پوست نازکش در برابر خراش و ساییدگی و ضربه آسیب پذیر است.
  • خوردن مدفوع در نژاد فاروهاند بسیار معمول است. بهترین راه برای جلوگیری از این عادت و رفتار این است که فورا و بلافاصله مدفوعش را از بین ببرید.
  • برای داشتن یک توله سگ سالم، هرگز از پرورش دهندگان نامعتبر یا مغازه هایی که حیوانات خانگی میفروشند خریداری نکنید. بدنبال پرورش دهنده ای باشید که تمامی آزمایشات مربوط به سگها را در زمینه بیماریهای ژنتیکی انجام داده باشد، و سگهایی که مزاج سالم داشته باشند.

وزن و اندازه نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

وزن در نرها: (۲۰-۲۵) کیلوگرم، وزن در ماده ها: (۲۰-۲۵) کیلوگرم.

قد در نرها: (۵۸-۶۴) سانتی متر، قد در ماده ها: (۵۳-۶۱) سانتی متر.

شخصیت نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

فاروهاندها عاشق مردم هستند و به خوشحالی آنها را با لودگی و مسخره بازی سرگرم می کنند. البته ممکن است که از افراد جدید کناره گیری کنند.

این سگ دوست دارد که راه و روش خودش را داشته باشد. با این حال در بیشتر اوقات او باهوش و مشتاق است  که بطور کلی باعث می شود آموزش کار آسانی باشد.

فاروهاند ممکن است که کمی حساس باشد. او احساسات مردم را بر می انگیزد و ممکن است خودش هم دچار استرس شود. معرفی کردن افراد جدید و موقعیتهای مختلف به همه سگها از زمان توله بودنشان همیشه نکته مهمی بوده است، اما برای فاروهاند یک امر بسیار مهم است زیرا در غیر اینصورت ممکن است که با ترس رشد کند.

ثبت نام کردن او در کلاسهای مخصوص به سگها شروع بسیار خوبی است. دعوت از بازدیدکنندگان بطور منظم، بردن او به پارکهای شلوغ، فروشگاهها و مکانهایی که اجازه ورود سگ را میدهند، دیدار با همسایگان در اوقات فراغت باعث می شود که مهارتهای اجتماعی او صیقل داده شود.

مشکلات و سلامتی نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

فاروهاند عموما سگهای سالمی هستند؛ اما مثل تمام نژادها آنها هم مستعد ابتلا به برخی از بیماریها هستند. ممکن است که همه فاروهاندها همه این بیماریها را نگیرند اما اگر شما از این نژاد مراقبت میکنید مهم است که نسبت به آنها آگاهی داشته باشید.

  • حساسیت به بیهوشی: فاروهاند مثل سگهای شکاری به بیهوشی حساس نیست اما دامپزشک شما باید نسبت به ریسک این کار در مورد او آگاهی کافی را داشته باشد. از آنجائیکه چربی بدن سگهای شکاری کم است بنابراین حتی دوز معمولی از داروی بیهوشی ممکن است باعث حساسیت یا حتی مرگ این سگها شود. فاروهاند نسبت به سگهای دیگر نژادها حساسیت کمتری دارد اما در صورت نیاز شما باید دامپزشکی را پیدا کنید به خطرات احتمالی آگاهی کامل داشته باشد، و بداند که چه دوزی برای این سگ مناسب است .
  • آلرژی: آلرژیها بیماریهای شایعی در بین سگها هستند. ۳ نوع اصلی آلرژی وجود دارد: آلرژی به مواد غذایی، که طی فرآیند حذف برخی از مواد غذایی از رژیم غذایی سگ درمان میشود. آلرژیهای تماسی، ناشی از واکنش به یک ماده یا چیزی که بدن سگ با آن در تماس است؛ مانند :ملافه، پودر کک، شامپو سگ و دیگر مواد شیمیایی که با از بین بردن علت بروز آلرژی این بیماری هم درمان میشود. آلرژی استنشاقی، که ناشی از استنشاق کردن ذرات داخل هوا مانند: گرده گیاهان، گرد و خاک و کپک می باشد. درمان این نوع آلرژی بستگی به شدت آن دارد. نکته مهم این است که آلرژی استنشاقی معمولا همراه با عفونت گوش است.

اگرشما یک توله سگ خریدید پرورش دهنده ای را پیدا کنید که گواهی عدم سوء پیشینه سلامت برای هردو پدر و مادر توله سگ را به شما نشان دهد. گواهی عدم سوء پیشینه سلامت ثابت میکند که یک سگ برای یک بیماری خاص آزمایش شده است.

مراقبت از نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

با توجه به طبیعت آرامش، فاروهاند براحتی در آپارتمان می تواند زندگی کند، هرچند پارس کردن او ممکن است عاملی برای اذیت همسایگان باشد.

اگر او را در حیاط رها می کنید، باید حتما از حصار بلند استفاده کنید که نتواند بپرد یا بالا برود، و ترجیحا حصار باید یک دست باشد تا او قادربه دیدن سنجابها و گربه ها نباشد. حصار الکترونیکی گزینه مناسبی برای این نژاد نیست، زیرا شوک کمی که وارد می کند مانعی در برابر غریزه او برای تعقیب نیست.

از آنجائیکه پوست نازکی دارد، براحتی دچار سرما خوردگی می شود و نیاز دارد زمانی که برای پیاده روی در روزهای سرد و مرطوب بیرون میرود یک ژاکت گرم بپوشد.

اگر می خواهید سگی با رفتار خوب داشته باشید باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت و ورزش به او بدهید تا انرژی بالایش تخلیه شود. این سگ می تواند در مسابقات سگ دوانی و چابکی شرکت کند، یا همراه شما به گردشهای خانوادگی یا دوچرخه سواری بیاید.

اگر در مکانهای بدون حصار کشی هستید حتما با قلاده او را ببنید. زیرا دیدن هرچیزی کوچک و خزداری غریزه شکار او را بر می انگیزد.

آموزش را برای او جالب و دلپذیر نگه دارید. روشهای سخت و تکراری با توجه به شخصیت سرگرم کننده او مناسب نیست. جلسات آموزش باید کوتاه باشد و در پایان برای کارهایی که انجام داده است از او ستایش کنید.

تغذیه نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

میزان توصیه شده روزانه: ۱.۵ تا ۲ پیمانه غذای خشک با کیفیت که به دو وعده غذایی تقسیم شود.

توجه: مقدار غذایی که سگ بالغ شما میخورد بستگی به اندازه سن، ساختار، سوخت وساز و سطع فعالیتهای او دارد. سگها هم مثل انسانها شخصیتهای حقیقی هستند ونیاز های غذایی همه آنها مثل هم نیست کیفیت غذای سگ نیز متفاوت است. شما بهتر است غذای مغذی تری به سگ بدهید تااینکه ظرف غذای او را چندین بار پر کنید.

فاروهاندها ساختار باریک اندامی دارند که افراد زیادی آنرا کمبود وزن اشتباه می گیرند. برخی از فاروهاند ها دچار آلرژی غدایی هستند. اگرشما یکی از آنها را دارید دامپزشکتان می تواند رژیم غذیی مخصوصی برایش تجویز کند.

فاروهاند خود را بوسیله اندازه گیری مواد غذایی و غذا دادن دو بار درروز به جای ترک غذا در تمام وقت در وضعیت جسمی خوبی قرار دهید. اگر مطمئن نیستید که اضافه وزن دارد او را با چشم و دستتان آزمایش کنید. اول نگاه کردن به او. شما باید قادر باشید کمر او را ببینید. سپس دست خود را بر پشتش و شستها را در امتداد ستون فقرات قرار دهید با انگشتها رو به پایین بکشید شما باید بدون وارد کردن فشار زیاد قادر به لمس دنده ها باشید. اگر نتوانستید او نیاز به کم کردن غذا و افزایش دادن فعالیتش دارد.

آراستن نژاد فاروهاند داگ | Pharaoh Hound Dog

فاروهاند یک پوشش کوتاه با بافتی خوب و نسبتا خشن دارد. رنگ او از قهوه ای مایل به زرد تا شاه بلوطی قهوه ای مایل به زرد است. او ممکن است یک تکه سفید رنگ روی نوک دم، انگشتان پا، روی سینه ویا وسط صورتش داشته باشد.

فارو هون هم مانند تمام سگها ریزش مو دارد اما برس زدن هفتگی با یک دستکش شکاری به حذف موهای مرده و عدم تجمع موهای ریخته شده بر روی لباسها و مبلمان کمک می کند.

فاروهاند زیاد بو نمی دهد و به حمام مکرر نیازی ندارد. استفاده از یک پارچه مرطوب هر روز برای پاک کردن او را تمیز نگه می دارد.

پوست فاروهاند به مراقبت بیشتری نیاز دارد. پوشش کوتاه او خیلی محافظ نیست و خراش و نارحتیهای دیگر در این نژاد بسیار شایع است.

دندانهایش را ۲ تا ۳ بار در هفته مسواک بزنید تا از تجمع جرم و باکتری در داخل دهان جلوگیری کنید. مسواک زدن روزانه برای جلوگیری از بیماریهای لثه و بوی بد دهان بهتر است.

اگر قادر به شنیدن صدای ناخنهایش برروی زمین هستید، آنها را کوتاه کنید. یک بار یا ۲ بار در ماه کافی است. ناخنهای سگ به رگهای خونی متصل هستند، و ممکن است اگر بیش از حد کوتاه کنید خونریزی کند – و ممکن است سگ برای دفعات بعدی با شما همکاری نکند. بنابراین اگر شما تابحال این کار را تجربه نکرده اید بهتر است از دامپزشک یا یک آرایشگر کمک بگیرید.

گوش را باید هر هفته برای قرمزی یا بوی بد که از علائم عفونت هستند بررسی کنید. گوش سگ را با یک تکه پنبه مرطوب و ملایم با PH متعادل برای جلوگیری از عفونت گوش تمیز کنید. هرگز چیزی را به داخل کانال گوش فرو نکنید؛ فقط گوش خارجی را تمیز کنید.

نظافت را از زمانی که یک توله است شروع کنید. سگها در مورد پاهایشان حساس هستند، پنجه ها را بطور مرتب بررسی کنید.

همانطور که شما سگ را آراسته و نظافت میکنید او را از لحاظ زخم، خارش یا علائم عفونت میل قرمزی، حساسیت به لمس یا التهاب بر روی پوست، بینی، دهان و چشم بررسی کنید، که قرمزی یا هیچ گونه ترشحی نداشته باشد.

میزان سازگاری نژاد فاروهاند داگ |Pharaoh Hound Dog  با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

فاروهاند نسبت به کودکان بسیار مهربان است. همواره به روابط بین آنها نظارت داشته باشید و هیچگاه آنها را با هم تنها نگذارید تا از گاز گرفتن و کشیدن دم و گوش از سوی هردویشان جلوگیری کرده باشید. به کودکان یاد دهید زمان غذا خوردن سگ به او نزدیک نشوند و دست به غذایش نزنند. مهم نیست چقدر دوستانه هرگز سگ را با کودک تنها نگذارید.

فاروهاند با سگهای دیگر میانه خوبی دارد، هرچند بعضی از آنها با سگهای هم جنس خود رفتار پرخشاگرانه و تهاجمی دارند. از آنجائیکه حیوانات کوچک را به چشم طعمه می بیند گزینه مناسبی نیست که با گربه ها و حیوانات خانگی کوچک و حتی سگهای کوچک زیر یک سقف باشد.

محل نگهداری نژاد فاروهاند داگ |Pharaoh Hound Dog 

این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب است ولی باید در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه بسیار آرام است و می توانید این سگ را به راحتی در خانه نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان شما، برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی روزانه او کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن