آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

راه های جلوگیری از واق واق سگ

واق واق سگ

سگ ها به دلایل مختلفی واق واق می کنند و بسیاری از صاحبان سگ ها مشکل بسیار بزرگی با واق واق سگ خود دارند و به دنبال راههای جلوگیری از واق واق سگ سگ خود هستند. اگر شما نیز این مشکل را با سگ خود دارید، باید ابتدا علت واق واق سگ سگ خود را بفهمید و سپس از واق واق سگ جلوگیری کنید. در کل با مهارکردن سگ وگوش دادن به خواسته های اصولی سگ، میتوان جلوی واق واق سگ را بگیریم.

سگ ها دنیای متفاوتی از انسان ها دارند و زبانی مانند انسان ها برای بیان خواسته هایشان ندارند. پس ما باید از دید سگ ها به دنیا بنگریم.

علت واق واق سگها

  • سگ ها به مهمان های ما در هنگام ورود به خانه واق واق می کنند.
  • سگ برای جلب توجه واق واق می کند.
  • سگ در هنگام خستگی و بی حوصلگی واق واق می کند.
  • سگ به اجسام جدید واق واق می کند.

بنابراین سگ ها بیشتر به دلایل بالا واق واق می کنند.

بعضی از نژادهای سگ زیاد واق واق می کنند که برای نگهبانی مناسب هستند.

روش جلوگیری از واق واق سگ

قلاده سگ، بهترین و مناسب ترین وسیله برای جلوگیری از واق واق سگ می باشد در صورتی که در جای درست و با آموزش صحیح استفاده شود.

سگ ها باید یاد بگیرند هم گام با صاحب خود قدم بردارند. هم قدم شدن یعنی بند قلاده را در دست بگیریم و نگذاریم سگ جلوتر و عقب تر از خودمان حرکت کند.

در این صورت از بلاهای طبیعی مانند دنبال کردن یک گربه در خیابان و یا پریدن ناگهانی جلوی ماشین جلوگیری می شود.

قلاده ها متناسب با جثه و نژاد سگ انتخاب می شوند. برای سگ های نژاد کوچک و یا توله های نژاد بزرگ قلاده کتفی و کمری مناسب می باشد زیرا گردنی باعث خفگی و شکستن گردن سگ می شود.

قلاده های تربیتی برای سگ های جثه بزرگ استفاده می شود.

بند قلاده های متری برای سگ های ریز جثه و فانتزی استفاده می شود چون از استحکام کافی برخوردار نیستند.

بند قلاده های فنری به دلیل ارتجاعی بودن و راحتی، برای سگ های نژاد بزرگ استفاده می شود. جنس قلاده ها متنوع است: پارچه ای، چرم، لاتکس و… .

برای سگ های نژاد کوچک قلاده های تنی نیز استفاده می شود که به صورت لباس هستند.

هنگامی که سگ ها به اجسام بی تحرک واق واق می کنند مانند گلدان خانه که به تازگی وارد خانه شده و سگتان مدام به آن واق واق میکند. گلدان را در بالای میز نگهداری نکنید؛ چند روز اول روی زمین بگذارید تا سگ بتواند نزدیکش باشد و بویش کند. سگ ها برای شناسایی اجسام ابتدا در فاصله کم آن را بو می کنند و سپس نزدیکش می شوند. شما باید اجسام را لمس کنید تا سگ بفهمد که خطرناک نیستند. سپس با قلاده هم قدم با سگتان به اجسام جدید نزدیک شوید. اگر به جسم واق واق کرد، بلند و رسا بگویید نه! نه! در هنگامی که سگ سکوت کرد به او تشویقی سگ بدهید و نوازشش کنید.

اگر مهمان دارید و سگ در هنگام ورود به مهمان واق واق می کند، با قلاده به طرف مهمان بروید و از پریدن سگ به مهمان با قلاده جلوگیری کنید. سپس با مهمان ارتباط لمسی برقرار کنید تا بفهمد دوست شماست و حس تهدیدش از بین برود. سپس با سگ صحبت کنید و فرمان بدهید که واق واق نکند. اگر واق واق نکرد، به او جایزه بدهید، تشویقی بدهید و نوازشش کنید.

اگر سگ شما به هنگام ورود شما به خانه واق واق کرد، باید سگ را به آرامش تشویق کنید. در صورتی که آرام شد، به او تشویقی بدهید و نوازشش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن