دلیل عطسه کردن گربه و سگ

عطسه کردن گربه و سگ

عطسه، عکس العملی غیرارادی است که به دلیل وجود مواد محرک در هوا وجود دارد. یکی از علل عطسه کردن گربه و سگ، حساسیت به سیگار، حشره کش ها، محصولات تمیز کننده و گرد و غبار است. از دیگر علت عطسه کردن گربه و سگ، عفونت های دهان و دندان سگ و گربه می باشد.

دلیل عطسه کردن گربه

یکی از علت های عطسه گربه، عفونت دستگاه تنفسی، سینوسی، قارچی، تومور بینی و همچنین آلرژی و بیماری های ویروسی است.

گربه های سوپرفلت به علت پوزه صاف و بسیار کوتاه دارای مجرای بینی باریکی هستند و خیلی زودتر به مواد شیمیایی واکنش نشان می دهند و عطسه می کنند.

اگر عطسه در گربه ها همراه با بالا آوردن خون باشد فورا باید به دامپزشکی مراجعه کنید زیرا یکی از علل بالا آوردن خون، سرطان مجرای بینی می باشد.

دلیل عطسه کردن سگ

گاه علت عطسه سگ ، سرماخوردگی می باشد. در این حین اگر سگ دمای بدنش بالای ۳۸ درجه بود، به دامپزشکی مراجعه کنید زیرا ممکن است موجب تشنج سگ شود.

عطسه در سگ چهار علت اصلی دارد:

• آلرژی ها
  • عفونت ها
  • اجسام خارجی: اجسام خارجی می تواند موی بلند شده صورت سگ باشد که داخل بینی وی رفته و موجب قلقلک سگ می شود.
  • تومورها: تومورها که باید با آزمایش مشخص شوند و معمولا در سگ های پیر دیده می شود.

زمانی که ماهیچه های دیافراگم به صورت غیر ارادی منقبض می شود، سگ ها دچار سکسکه می شوند.

هنگامی که سگ ها با ترس و استرس از خواب بیدار می شوند، دچار سکسکه می شوند.

سکسکه در سگ، بیشتر در توله ها رواج دارد و توله سگ بعد از شیر خوردن ممکن است سکسکه کند. این یک امر کاملا عادی است چون توله ها سریع شیر را میخورند و در بین شیر خوردن مقدار زیادی هوا وارد معده آن ها می شود. سگ های بالغ نیز اگر غذا را سریع بخورند، دچار سکسکه می شوند.