آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

خواص گیاهان دارویی برای سگ ها

خواص گیاهان دارویی برای سگ ها

در این مقاله به برخی از خواص گیاهان دارویی برای سگ ها اشاره خواهیم کرد.

گیاهان دارویی علاوه بر اینکه طبیعی و بدون عوارض جانبی هستند، معمولاً در دسترس و ارزان قیمت هستند. البته قبل از استفاده از گیاهان دارویی باید با دامپزشک مشورت کرد و مقدار مناسب آن را برای سگ خود تعیین کرد.

سگ ها از دیرباز به عنوان یکی از صمیمی ترین وفادارترین حیوانات خانگی شناخته شده اند. سگ ها علاوه بر اینکه دوست و همراه انسان هستند، می توانند در بسیاری از زمینه های مختلف به انسان کمک کنند. برای مثال، سگ ها می توانند در نجات جان افراد، حفاظت از محیط زیست، شکار، ردیابی، درمان و تفریح نقش داشته باشند.

اما سگ ها مانند هر موجود زنده دیگری، نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارند. گاهی اوقات سگ ها ممکن است به برخی بیماری ها یا ناراحتی های جسمانی دچار شوند که نیاز به درمان دارند. در این موارد، علاوه بر استفاده از داروهای شیمیایی، می توان از خواص گیاهان دارویی برای سگ ها استفاده کرد.

گشنیز برای سگ

گشنیز گل و بذر آن را به عنوان چاشنید غذای سگ خود استفاده کنید. گشنیز حالت تهوع را در سگ ها تسکین میدهد و باعث بهبود علائم گوارشي مي شود. گشنيز ضداسهال است و باعث جلوگیري از رشد باکتري های بيماري زای روده مي شود. گشنيز همچنين خصيص ضد انگلي دارد و به سم زدائي بدن سگ كمك مي كند. گشنيز جريان شير را در سگ باردار يا شيرده افزائش ميدهد و به پيشگيري از كسالت پس از زائید ن يز كمك مي كند.

دارچین برای سگ

دارچین رقيق كرده و به غذای سگ خود اضافه كنيد. دارچين يك گياه ضد التهاب براي سگ است. دارچين سبب كاهش علائم سرطان مي شود، قند خون را تنظيم مي كند، با راديكال هاي آزاد مبارزه و در نتيجه از پيري زودرس سگتان جلوگيري مي كند. دارچين از قلب حيوان شما محافظت مي كند و خطر ابتلا به آلزايمر و پاركينسون در سگ ها را كاهش مي دهد.

شوید برای سگ

شوید ریشه، برگ و بذر آن را به عنوان چاشنی در غذای سگ خود بکار ببرید. شوید برای سگ ها خصیص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. شوید هضم غذا را بهبود می بخشد و سبب کاهش قند خون می شود. شوید همچنین به پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می کند.

رازیانه برای سگ

رازیانه بذر آن را به عنوان چاشنی در غذای سگ خود استفاده کنید. رازیانه برای سگ ها به عنوان یک از بین برنده سموم بدن عمل می کند. رازیانه سبب تقویت دستگاه گوارشی سگ می شود و از تولید گاز در روده جلوگیری می کند. رازیانه حافظه را تقویت می کند و سبب افزایش شیر سگ شیرده می شود.

زنجبیل برای سگ

زنجبیل ریشه خشک یا تازه آن را به عنوان چاشنید در غذای سگ خود استفاده کنید. زنجبیل برای سگ ها حالت تهوع و ناراحتی های گوارشی را کاهش می دهد، به تقویت عملکرد شناختی و تنظیم سطح قند خون کمک می کند. زنجبيل رشد تومور های سرطاني را مسدود كرده و درد ناشي از آرتروز را كاهش مي دهد.

نعناع برای سگ

نعناع برگ خشک یا تازه آن را به عنوان چای یا چاشین در غذای سگ خود استفاده کنید. نعناع اسپاسم در روده بزرگ را کاهش میدهد، علائم سیندروم روده تحرک پذیر راب بهبود میدهد، گاس روده راب کامش میدهد، سبب کامش بینار های گورارش مید شود و هضم راب اسان مید کین.

پونه کوهی برای سگ

پونه کوهی برگ خشک یا تازه آن را به عنوان چای یا چاشنی در غذای سگ خود استفاده کنید. پونه کوهی آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد التهاب است. همچنین دارای پلی فنول های ضد سرطان برای سگ است. پونه کوهی سوء هاضمه و اسهال را تسکین می دهد و سرشار از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد است.

پونه کوهی برای سگ

پونه کوهی برگ خشک یا تازه آن را به عنوان چای یا چاشنی در غذای سگ خود استفاده کنید. پونه کوهی آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد التهاب است. همچنین دارای پلی فنول های ضد سرطان برای سگ است. پونه کوهی سوء هاضمه و اسهال را تسکین می دهد و سرشار از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد است.

جعفری برای سگ

جعفری برگ خشک یا تازه آن را به عنوان چاشنی در غذای سگ خود بکار ببرید. جعفری به عنوان آنتی باکتریال و ضد التهاب عمل می کند. جعفری عفونت های دستگاه ادراری، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد. جعفری سرشار از آنتی اکسیدان است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن سگ خواهد شد.

زردچوبه برای سگ

زردچوبه پودر یا ریشه تازه آن را به عنوان چاشنید در غذای سگ خود استفاده کنید. زردچوبه خصيص ضد سرطاني و ضد التهابي دارد. با راديكال هاي آزاد مبارزه مي كند. سبب تقويت دستگاه گورارشي بدن مي شود. عملكرد مغز را بهبود مي بخشد. علائم آرتريت در سگ ها را كاهش مي دهد.

احتياط: زردچوبه بعنوان يك رقيق كننده خون عمل مي كند و سبب افزائش خونريزي به هنگام جراحت خواهد شد. لذا توصيه مي شود به مقدار بسيار كم به عنوان چاشني در غذای سگ استفاده شود.

نکات نهایی

در این مقاله به برخی از گیاهان دارویی که خواص مفید و مختلفی برای سگ ها دارند، معرفی کرده ایم. این گیاهان شامل گشنیز، دارچین، شوید، رازیانه، زنجبیل، نعناع، پونه کوهی و جعفری هستند. قبل از استفاده از این گیاهان باید با دامپزشک مشورت کرده و مقدار مناسب آن راب برای سگ خود تعین کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن