تشخیص عفونت گوش سگ ها

عفونت گوش سگ

یک دامپزشک معمولا می‌تواند عفونت گوش سگ را با بررسی کانال گوش و پرده‌ی گوش با یک اتوسکوپ معمولی شبیه به دستگاه‌های مورد استفاده پزشکی انسانی تشخیص دهد. برای این معاینه ممکن است نیاز به آرام‌بخش باشد به خصوص اگر حیوان در ناحیه گوش درد زیادی احساس کند. نمونه‌ای از ترشحات گوش ممکن است ار جنبه آلودگی به باکتری، مخمر و یا انگل بررسی شود. اگر یک عفونت باکتریایی محتمل باشد دامپزشک شما ممکن است یک نمونه از ترشحات گوش را جهت تعیین نوع باکتری عامل عفونت به آزمایشگاه بفرستد.

آزمایشات تکمیلی دیگر (مانند بررسی کم کاری غده تیرویید) با تشخیص دامپزشک ممکن است انجام شود. از آنجا که علل متعدد و عوامل موثر مختلفی می‌تواند باعث عفونت گوش در سگ شود، یک تشخیص دقیق و به موقع در موفقیت درمان نقش بسزایی خواهد داشت.

چگونه می توان از عفونت گوش سگ جلوگیری کرد؟

• گوش سگ خود را به طور منظم در خصوص ترشحات، بو، تورم و دیگر علایم پیش گفته عفونت بررسی نمایید. • اگر کانال گوش کثیف به نظر می‌رسد، آن را با استفاده از پنبه‌ی آغشته به محلول توصیه‌شده توسط دامپزشک به آرامی تمیز کنید. اما به یاد داشته باشید این کار نباید با فشار، عمقی و یا به دفعات تکرار شود زیرا باعث تحریک مجرای گوش میانی می‌شود. • خشک کردن صحیح و با احتیاط گوش‌های افتاده پس از ورود آب، در مواقعی مانند پس از استحمام و یا آب‌تنی و حذف عوامل و بیماری‌های زمینه‌ای و مستعد‌کننده می‌تواند به پیشگیری از بروز و یا تکرار عفونت گوش در سگ کمک کند. • پوست داخلی گوش بسیارظریف است، برای حفظ سلامت گوش سگ‌تان از دامپزشک خود بخواهید روش مناسب تمیز و خشک کردن گوش را به شما نشان دهد. • اگر مو در اطراف دهانه کانال گوش سگ شما زیاد رشد می‌کند هر چند وقت آنها را بکنید (در صورت تحمل سگ) یا کوتاه کنید.

عفونت گوش سگ چگونه درمان می‌شود؟

اغلب اوقات عفونت گوش را می‌توان با یک تمیز کردن به روش درست و سپس مصرف داروی مناسب در خانه درمان نمود. دامپزشک شما ممکن است بسته به مورد داروی موضعی و یا خوراکی تجویز کند. در برخی از سگ‌ها عفونت‌های مکرر گوش شایع می‌شود.