آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

بهترین گربه مناسب آپارتمان

گربه مناسب آپارتمان

در این مطلب به توضیح بعضی از نژادهای گربه و گربه مناسب آپارتمان می پردازیم.

گربه ها دنیای شیرینی دارند و نگهداری آنها در خانه در کنار اعضای خانواده دلنشین است. آن ها آرامش خاصی دارند و دارای شخصیت مستقلی هستند. گربه ها کمی خود خواه و عاشق توجه و محبت و نوازش هستند. آن ها تمیز و به طور غریزی دستشویی خود را درون بستر خاک مخصوص خودشان انجام می دهند.

عمر گربه ها معمولا اگر در شرایط مطلوب و رژیم غذایی سالم رشد کرده باشند، به 15 سال میرسد.

گربه ها در تولگی بسیار بازیگوش و حساس هستند. آن ها در تولگی مدت زمان زیادی مخفی می شوند و به مکان های غیر قابل دسترس رفته و ساعت ها می خوابند.

گربه مناسب آپارتمان بهتر است نر باشد یا ماده؟

بین دو گربه نر و ماده فرق خاصی برای نگهداری نیست اما باید به نشانه گذاری گربه نر در هنگام بلوغ و حمله کردن های بی دلیل و همین طور فحل گربه ماده و سر و صداهای دوران فحلی اشاره کرد. گربه های نر با ادرار کردن و نشانه گذاری، محل قلمرو خودشان را مشخص می کنند. اما این مشکلات با عقیم کردن گربه نر و ماده حل می گردد.

گربه مناسب آپارتمان موکوتاه بهتر است یا موبلند؟

گربه های موبلند نیاز به برس کشی روزانه دارند تا گره مویی در بدنشان تشکیل نشود. گره های مویی محل تجمع قارچ و بیماری های پوستی و کک و کنه می باشند.

در طی برس کشی روزانه همه موها، مقدار مویی که قرار است در طی روز در خانه ریخته شود و موجب آزار افراد خانواده شود، جمع آوری می شود. گربه های موکوتاه آرایش و برس کشی کمتر و راحت تری دارند.

گربه ها نژاد های گوناگونی دارند از قبیل گربه پرشین، گربه دی اس اچ، گربه سیامی، گربه هیمالین، گربه اسکاتیش، گربه اسفینکس، گربه رگدال، گربه چین چیلا، گربه میون کن و … . در زیر در مورد معروف ترین نژادهای گربه همراه با خصوصیاتشان صحبت می کنیم.

گربه پرشین

پرشین ها گربه های آرامی هستند و اشرافی و مغرور رفتار می کنند. این گربه ها، استعداد فوق العاده ای در پرخوری و خوابیدن دارند. گربه پرشین، لوس و عاشق محبت یک طرفه از سمت صاحب خود می باشد.

پرشین ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • سوپر فلت ها: بدون پوزه هستند و چشم ها و بینی در یک راستا قرار دارد. دارای دست و پای کوتاه و بدنی مو بلند دارند.
  • پرشین های دال فیس یا صورت عروسکی: دارای پوزه ای به شکل D انگلیسی هستند.
  • هیمالین: از میکس و یا ترکیب گربه سیامی و پرشین به وجود می آید. دارای پوزه سیاه و معمولا انتهای دم و دست و پا سیاه می باشد و اغلب دارای چشمان آبی هستند.

گربه دی اس اچ | گربه DSH

دی اس اچ، گربه بدون نژاد خیابانی نیست. این گربه نژاد آمریکایی اصیل است و دارای سیستم ایمنی بدن قوی است. دی اس اچ، گربه های بازیگوش و پر تحرک و دارای پوزه هستند.

اسم این نوع نژاد، خیابانی نام برده شده ولی اگر از دریچه ای بهتر نگاه کنیم، آنها در کوچه و خیابان های نزدیک خانه مان زندگی می کنند و نیاز به غذا دارند. مقداری از باقی مانده غذایمان آنها را سیر می کند و امید دوباره به زندگی می دهد.

نگهداری آنها در خانه هیجان انگیز است و نیاز به رسیدگی خاصی ندارند، فقط کمی بازیگوش هستند. این گربه مناسب آپارتمان می باشد.

گربه سیامی

نژاد سیامی نژادی است که از تایلند وارد می شود. اندامی لاغر و دست و پای بلند و کشیده دارند. دارای پوزه مشکی و چشمان آبی به رنگ دریا دارند. این نژاد به دلیل موی کوتاه نیاز خاصی به رسیدگی ندارد و نژاد بسیار دانا و باهوشی می باشد. برای نگهداری گربه در آپارتمان، این نژاد نیز مناسب است.

گربه اسکاتیش فولد و آنفولد

یکی از نژادهایی که به تازگی در ایران محبوب شده است، نژاد اسکاتیش است. اسکاتیش ها گربه های باهوش و کنجکاوی بوده و بسیار وابسته به صاحب خود هستند. اسکاتیش ها دارای موهای مخملی و کوتاهی هستند و صورت کاملا گرد دارند. اسکاتیش ها در رنگ های آبی، طلایی، سفید، مشکی و طبی به اصطلاح راه راه دیده می شوند. اسکاتیش فولد گوش های خوابیده و آنفولد گوش های سیخ مانند بقیه گربه ها دارند.

گربه اسفینکس

گربه اسفینکس گربه ای کاملا بدون مو است و اندامی لاغر و باریک دارد. این گربه بدن چروک و چین خورده ای داشته و صورت اخمویی دارد. این نژاد، بهترین گربه برای نگهداری در آپارتمان است. این گربه مناسب آپارتمان است.

گربه مین کون

بزرگ ترین نژاد گربه است و دارای مو بلند و گوش های تیز و بلند و صورت اخمو مثلثی شکلی دارد. میون کن، در ۲ ماهگی مانند یک گربه بالغ پرشین است.

رنگ چشم گربه ها متنوع است و به رنگ های آبی، عسلی، قهوه ای، یخی و سبز دیده شده است.

گربه ها با پنجه و دست هایشان بازی می کنند و عاشق تعقیب و گریز هستند. هم چنین به توپ های کوچک و سبک که صدای زنگوله دهد، علاقه نشان می دهند.

پر، نخ های کاموا، گونی و اسباب بازی هایی که حاوی کت نیپ هستند، برای سرگرم کردن گربه ها بسیار موثر است.

گربه ها همیشه در حال اسکرچ کردن مبل پرده و فرش ها هستند، اسکرچ به معنای ناخن کشیدن گربه است.

راه حل این مشکل وسیله ای به نام اسکرچر گربه ای و یا مبل گربه است که می توان با ناخن کشیدن گربه روی آن، گربه از خرابی و پاره کردن مبل و فرش و غیره منصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن