آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

انواع سگ مناسب آپارتمان

انواع سگ مناسب آپارتمان

با توجه به خصوصیات سگ مناسب آپارتمان می توانید نژاد محبوب خود را انتخاب کنید.

سگ های جثه کوچک معمولا مناسب آپارتمان هستند. نر یا ماده بودن سگ شما بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. معمولا نژادهای مو کوتاه نیاز به آراستگی چندانی ندارد. برعکس سگ های مو بلند به همان میزان که زیبایی چشم گیری دارند، احتیاج به آراستن و آرایش مداوم دارند. آموزش سگ های خانگی باید از همان ماه های ابتدایی تولد صورت بگیرد تا بتوانند در محیط خانه با اعضای خانواده در آرامش زندگی کنند.

چه سگی مناسب آپارتمان است؟

نژاد های پاپیلون، بیچون فرایز، شی هواهوا، پاگ، پودل، شیتزو، پامرانین، داشهوند، لهاسا آپسوکراس، یورک شایر و مالتیز جزو سگ مناسب آپارتمان هستند.

  1. پاپیلون بهترین سگ مناسب آپارتمان بوده و بسیار تعلیم پذیر و باهوش است. همچنین جثه کوچک، گوش های بزرگ و پر مو و پوزه روباهی شکل دارد.
  2. بیچون فرایز سگی سفید با موهای فر و چشمان براقی است. این سگ، بسیار شاد و صمیمی است و رفتار دوستانه ای دارد در دسته سگ های کوچک و آپارتمانی قرار می گیرد. حدود ۳ تا ۵ کیلو وزن دارد و برای نگهداری در کنار کودکان مناسب است.
  3. شی هواهوا نژاد پر سر و صدا و خشنی است. به صورت مو بلند و مو کوتاه وجود دارد. آموزش پذیری سختی دارند و اغلب پرخاشگر می باشند. این سگ ها، به سگ های جیبی معروف هستند.
  4. پاگ، سگ سوپر فلتی است که پوشش مو بسیار کوتاهی دارد. همچنین به دلیل پوزه بسیار کوتاه تحمل گرما ندارند. چشمان برآمده پاگ ها ابتلا به جراحت های چشمی را افزایش می دهد.
  5. از جمله سگ های مناسب آپارتمان، پودل می باشد که دومین نژاد باهوش دنیا است. به دلیل هوش بالا، تعلیم پذیری فوق العاده ای دارد. ریزش مو بسیار کم و موهای فر بلندی دارد. سگ خانواده بسیار مهربانی است که به طور میانگین در دسته سگ های سالم قرار دارد.
  6. شیتزو یک همدم شاد و مهربان است. این سگ، کنجکاو و بسیار باهوش است و آموزش پذیری خوبی دارد. جثه کوچک و پوزه فلت، این نژاد را بامزه نشان می دهد. ریزش موی بسیار کمی دارند و احتیاج به مراقبت و آراستن روزانه دارند.
  7. پامرانیان سگ های مو بلندی هستند که نیاز به برس کشی روزانه دارند. از نظر جنبه اخلاقی بسیار خودخواه و مهربان هستند. این سگ ها به دو صورت خرسی و روباهی وجود دارند.
  8. یورک شایر جثه کوچکی دارد. گوش های سیخ و موهای نقره ای و طلایی براق و بلندی دارد. آموزش پذیری کمی دارند و زیاد پارس می کنند.
  9. مالتیزها دارای موهای لخت، براق و بسیار بلند هستند. ریزش موی کمی دارند و احتیاج به برس کشی روزانه دارند. این سگ ها رفتار آرام از خود نشان می دهند و جثه بسیار کوچکی دارند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن