آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

اصول نگهداری از همستر در منزل

اصول نگهداری از همستر

در این مطلب نکات مفیدی در رابطه با اصول نگهداری از همستر در منزل بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

علاقه انسان ها به نگهداری از حیوانات خانگی روز به روز در حال گسترش است و با توجه به شرایط زندگی، بیشتر افراد به دنبال یک حیوان خانگی کم هزینه و با شرایط نگهداری آسان هستند. بنابراین اگر شما نیز به دنبال یک حیوان خانگی بدون سر و صدا و بی دردسر هستید، همستر را انتخاب کنید.

اصول نگهداری از همستر در منزل

همسترها، جوندگان بسیار کوچک و بازیگوشی هستند که در طول روز بیشتر اوقات خود را در خواب سپری می کنند و شب ها شروع به غذا خوردن و بازی می کنند.

همستر در دسته حیوانات خانگی قرار دارد که برای زیستن احتیاج به فضای زیادی ندارد. این موجودات اغلب در آکواریوم های کوچک مخصوص همستر که در آن پوشال مخصوص جونده ریخته شده است، زندگی می کنند.

برای تغذیه همستر دقت کنید که همسترها علاقه زیادی به تخمه خام و مغز های پسته و بادام زمینی و … دارند.

در مکان زندگی همستر چندین وسیله بازی مانند لانه، چرخ و فلک، تونل چوبی و گوی بازی قرار دهید. همستری که در طول روز ساعاتی را به بازی و جنب و جوش نگذراند، به سرعت بیمار و افسرده می شود. زمانی که شما مسئولیت نگهداری همستر را قبول می کنید، باید ساعاتی از روزتان را صرف محبت و رسیدگی به او نمایید.

برای نگهداری از همستر در منزل ، او را در زمان تولگی می توان با دادن تشویقی دلخواه رام کنید و هنگامی که در حال خوردن است، به آرامی با او بازی کنید. توجه کنید هیچگاه به همستر موقع خواب دست نزنید زیرا برای دفاع از خودش گاز می گیرد.

همستر را می توان به دلیل جثه کوچک، به راحتی در هنگام سفر و گردش با خود حمل کنید.

همیشه آب تمیز در اختیار همستر قرار دهید. بی حالی و باز نشدن چشم همستر از نشانه های کم آبی در بدن این حیوان است.

پوست حیوان را به سمت بیرون بکشید. اگر فورا به حالت اولیه برنگشت به این معنی است که همستر از بی آبی رنج می برد.

می توان به مقدار کم کاهو، هویج، سیب، خیار و گوجه فرنگی را ۲ بار در هفته در اختیار همستر بگذارید. با انجام این کار هم آبرسانی به بدن حیوان انجام شده و هم ویتامین های مورد نیازش را تامین می کنید.

همستر را از پشت گردن روی کف دستتان قرار دهید. به او خوراکی مورد علاقه اش را بدهید و با او ارتباط برقرار کنید تا لذت داشتن یک همدم کوچک را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن