آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

ارتباط احساسی با پت

ارتباط احساسی با پت

مطمئناً از زبان خیلی از کسانی که پت دارند شنیده‌اید که زندگی کردن با حیوانات‌ فواید بسیار زیادی برای‌شان داشته، ازجمله‌ی این فواید داشتن ارتباط احساسی با پت همراه، عشق و  محبت همیشگی است. اکثر این افراد حیوان‌خانگی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند.

حتماً می‌دانید که دوست چهارپای‌تان حس‌های فوق‌العاده‌ای دارد، حس‌هایی که کمکش می‌کند خیلی چیزهایی که در توان شما نیست را احساس کند، مثل زلزله، طوفان، بیماری‌ها، بارداری و … در کنار همه‌ی این‌ها، او قادر است حس و حال درونی شما را هم حس کند.

در تحقیقی دانشمندان منطقه‌ای حساس به صدا در مغز سگ‌ها کشف کردند که سگ‌ها از آن برای تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در صدای انسان‌ها استفاده می‌کنند. این منطقه همچنین به آن‌ها کمک می‌کند به نشانه‌های احساسی موجود در صدای انسان‌ها واکنش دهند و درنتیجه بتوانند حالات چهره‌ی صاحب‌شان را بشناسند و بفهمند که چه‌زمان حال شان خوب و است و چه زمان نارحت‌اند.

نگهداری از سگ

طبق تحقیقات جدید، گربه‌ها وقتی صاحب‌شان لبخند می‌زند متفاوت از زمانی رفتار می‌کنند که صاحب‌شان اخم می‌کند. مثلاً وقتی صاحب‌شان لبخند می‌زند، احتمال بیشتری دارد که رفتاری مثبت از خود نشان دهند. همچنین وقتی صاحب‌شان لبخند می‌زند بیشتر دوست دارند با او وقت بگذرانند تا وقتی اخم می‌کند. بااین‌که ممکن است تصور کنید رفتارتان هیچ نشانه‌ای از استرس داشتن‌تان به پت‌تان نشان نمی‌دهد، با این‌ حال باز هم پت‌تان خواهد فهمید.

دانشمندان دریافته‌اند که گربه‌ها به سطح استرس صاحب‌شان واکنش می‌دهند. درواقع، خودشان هم ممکن است در پاسخ به استرس آن‌ها استرس بگیرند. گربه‌ها همچنین در معرض بیماری‌های وابسته به استرس هم هستند. بنابراین خیلی مهم است که بدانید استرس شما نه‌تنها می‌تواند برای خودتان مشکل‌ساز باشد، بلکه می‌تواند برای گربه‌تان هم خطرناک باشد. سگ‌ها هم می‌توانند استرس و فشارهای روحی صاحب‌شان را حس کنند.

در واقع، افراد مضطرب و عصبی‌ای که سگ دارند، سگ‌هایی مضطرب و عصبی هم دارند. به‌علاوه، دانشمندان می‌گویند سگ‌هایی که صاحب‌شان فوق‌العاده عصبی‌اند توانایی کنار آمدن با فشار و استرس را ندارند. دلیلش این است که سگ‌ها می‌توانند احساسات صاحبان‌شان را حس کنند و این‌طور تحلیل کنند که دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. به همین‌دلیل به چیزهایی که در محیط‌شان اتفاق می‌افتد شدیدتر واکنش می‌دهند و نمی‌توانند با استرس کنار بیایند.

در تحقیق دیگری مشخص شد که سگ‌ها در پاسخ به خمیازه‌های صاحب‌شان بیشتر خمیازه می‌کشند که این می‌تواند نشان دهد سگ شما از نظر احساسی به شما وابسته است. بااین‌که شاید نتواند از همه‌ی احساسات پیچیده‌ای که شما حس می‌کنید سر دربیاورد، ولی می‌داند چه حسی دارید و درک‌تان می‌کند.

همان‌طور که در جواب خمیازه‌ی شما خمیازه می‌کشد، درمقابل سایر احساسات‌تان هم می‌تواند با شما همدردی کند. مثلاً وقتی ناراحتید سعی خواهد کرد آرام‌تان کند یا وقتی خوشحالید او هم هیجان‌زده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن