آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

آموزش دستشویی به خرگوش خانگی

دستشویی به خرگوش خانگی

یکی از موارد مهم در نگهداری خانگی، آموزش دستشویی به خرگوش است.

خرگوش ها جوندگان بسیار باهوش و کنجکاو هستند و امروزه به عنوان حیوان خانگی محبوبیت زیادی در بین خانواده ها دارند. بر خلاف تصور عموم مردم، خرگوش ها به راحتی آموزش می بینند بنابراین این شما هستید که با صبر و حوصله و پشتکار می توانید به خرگوش خود کمک کنید.

آموزش دستشویی به خرگوش

برای آموزش دستشویی به خرگوش، ابتدا احتیاج به ظرف مخصوص دارید که اغلب به صورت مثلثی شکل است. خرگوش ها طبق عادت در گوشه و کنار خانه دستشویی می کنند.

خود شما نیز می توانید ظرف کم ارتفاع را بردارید و داخل آن پوشال مخصوص خرگوش بریزید و در گوشه ای از خانه قرار دهید. مکانی را انتخاب کنید که خرگوش رفت و آمد زیادی در آن منطقه داشته باشد.

در کنار ظرف دستشویی همیشه مقداری یونجه خوراکی خشک قرار دهید. خرگوش ها عادت دارند که در هنگام پوپ کردن یونجه بخورند.

خرگوش ها اکثر مواقع، مکان ادرار و پوپ را خودشان انتخاب می کنند. پس دقت داشته باشید ظرف دستشویی خرگوش را در مکانی از خانه که بیشترین ادرار و مدفوع دیده می شود، قرار دهید.

هنگام آموزش دستشویی به خرگوش، بهداشت ظرف باید روزانه رعایت شود. اگر خرگوش را در قفس نگهداری می کنید، ظرف دستشویی خرگوش را در گوشه ای از قفس بگذارید.

برای آموزش دستشویی کردن خرگوش، او را چندین بار در طول روز به آرامی بغل کنید و در ظرف دستشویی قرار دهید. درون ظرف دستشویی مقداری پوپ خرگوش بگذارید تا ظرف بوی دستشویی بدهد.

توله خرگوش های زیر ۴ ماه به زودی آموزش دستشویی خرگوش را فرا می گیرند. خرگوش ها در زمان بلوغ در اطراف خانه پوپ می کنند. بنابراین بهتر است قبل از سن بلوغ خرگوش خود را عقیم کنید.

باید مکان هایی را که خرگوش به اشتباه پوپ و ادرار می کند، کاملا ضدعفونی کنید تا بوی دستشویی از بین برود. برای ازبین بردن بوی ادرار و مدفوع خرگوش، می توانید از خاک بستر جوندگان استفاده نمایید.

خرگوش لحن صدای شما را متوجه می شود بنابراین هنگام آموزش دستشویی رفتن به خرگوش، می توان به راحتی او را تنبیه و تشویق کرد.

هیچ گاه برای بستر خرگوش از خاک اره استفاده نکنید. خاک اره ها حاوی گاز های سمی است که برای خرگوش آلرژی آور می باشد.

ادرار خرگوش می تواند از زرد کمرنگ تا سبز روشن باشد و گاهی به رنگ های قرمز و قهوه ای نیز دیده شود.

مدفوع خواری در خرگوش ها یک امر رایج می باشد و خرگوش ها بخشی از ویتامین خود را طریق مدفوع خواری به دست می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن