آیراوت

مشاوره رایگان و پشتیبانی: 02191095293

نگهداری از طوطی خاکستری

طوطی خاکستری

کنگو و تیمنه از نژادهای طوطی خاکستری می باشند، کنگو نسبت به تیمنه بزرگتر و پرهای دم این نژاد روشن تر است. این پرنده در غرب و مرکز آفریقا زندگی می کند و نام علمی این پرنده Psittacus Erithacus می باشد.

کنگو و تیمنه دارای دم کوتاه و قرمز رنگ می باشند ولی نسبت به بقیه طوطی ها پر و بال رنگی زیادی ندارند. یکی از دلایل توجه به این پرنده دارا بودن هوش و قدرت سخن گفتن می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی را جدب خود کرده است.

به دلیل اجتماعی بودن طوطی علاقه زیادی به هم نشینی با هم نوعان خود دارد و این موضوع باعث دوستی پرنده با انسان نیز شده است به طوری که اگر صاحب این پرنده ناراحت یا عصبانی شود این پرنده به راحتی درک خواهد کرد و عکس العمل نشان می دهد. این پرنده به توجه و محبت بسیار زیادی احتیاج دارد و بی توجهی باعث افسردگی و استرس در این پرنده می شود و هم چنین باعث این می شود که پرنده مهاجم شود به کندن پرو بال های خود بپردازد.

این پرنده به یک صاحب که به او توجه بسیار زیادی کند و بخشی از وقت خود را با پرنده بگذراند نیاز دارد.

[quote]دلیل شهرت این پرنده هوش باور نکردنی و توانایی سخن گویی آن است.[/quote]

طوطی می تواند بیش از صد لغت را یاد بگیرد و زمانی که این لغات را به خوبی فهمیده باشد می تواند به درستی بیان کند و هم چنین توانایی این را دارد که  هر صدایی را شنیده باشد مثل صدای تلفن و .. را به خوبی تقلید کند.

آموزش دادن به طوطی بسیار لذت بخش خواهد بود. زمانی که به این پرنده می خواهید یک کامه را یاد بدهید باید شکل های مختلف کلمه را ادا کنید مثلا یک بار با صدای بلند، یک بار با صدای کم و یا با تن صداهای مختلف و زمانی که به طوطی در حال آموزش هستید حتما به صورت مستقیم به او نگاه کنید تا پرنده بفهمد که به او میخواهید سخن گفتن را یاد بدهید.

اصول نگهداری طوطی خاکستری

برای تهیه قفس باید حداقل از قفس با سایز ۳۶ در ۳۶ به همراه یک میله در داخل قفس به قطر یک سانتی متر استفاده کنید.

طوطی ها جویدن را بسیار دوست دارند و امکان دارد اگر قفسش در کنار یک کار چوبی یا پارچه ای باشد پرنده آن را جویده و از بین ببرد، در واقع این کار اشتباه پرنده نیست بلکه یکی از خصایص او است.

نگهداری طوطی خاکستری - پرشین پت شاپ

طوطی ها اصولا تا ۴۰ الی ۶۰ سالگی عمر می کنند و خیلی کم بیمار می شوند و تنها بیماری که امکان دارد دچار شود یک بیماری جسمی و روحی می باشد که پرنده به کندن پرهایش می پردازد و این کار کم کم باعث بی مو شدن قسمت هایی از بدن طوطی می شود.

اگر پرنده شما این حالات را داشت شما باید سریعا به پزشک مراجعه کنید اگر بیماری  و این رفتار ها از نظر جسمی باشد که شامل یک بیماری انگلی یا آلرژی به غذا و یا کمبود غذا می باشد و اگر بیماری روحی باشد دلایل اصلی ترس و تنهایی بوده و پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد که با پرنده برخورد و رفتار مناسب تری داشته باشید و یکی از بهترین راهنمایی های پزشک می تواند جلوگیری از آسیب در موقع پرواز باشد.

شما حتما باید بال های طوطی را کوتاه کنید زیرا این پرنده اگر بال هایش کوتاه نشده باشد می تواند آسیب زیادی به خود برساند و این آسیب زمانی است که او بیرون از قفس پرواز می کند و به دیوار و پنجره ها برخورد می کند. پس پرنده ای که بال هایش کوتاه باشد نمی تواند خارج از قفس پرواز کند و به خودش صدمه بزند.

بهترین سن برای خرید طوطی زمانی است که او جوجه بوده است و از مادر جدا زندگی کرده و توسط انسان تغذیه و به او اعتماد کرده باشد.

شما باید به این نکته توجه کنید که سن طوطی باید طوری باشد که در واقع بتواند تنهایی غذا بخورد.

طوطی پرنده ای است که می تواند برای صاحبش سرگرم کننده و بسیار جذاب باشد و این پرنده به همراه صاحبش می توانند زمان زیادی را با هم بگذرانند و سبب شادی صاحبش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن